SAFE TO VISIT
Din säkerhet är vår högsta prioritet!
Publicerad 12 mars 2020. Uppdaterad 1 mars 2021
Din säkerhet är vår högsta prioritet!
Med anledning av de skärpta restriktionerna vill vi på Hotel Kärnan redogöra för hur detta påverkar vår anläggning.
Vi är väl förberedda!
Hotel Kärnan är öppet som vanligt och vi följer noga de rekommendationer och instruktioner som ges av vår branschorganisation Visita samt Folkhälsomyndigheten. Säkerheten för våra gäster och personal är vår högsta prioritet i alla situationer.
Visitas ordinarie avbokningsregler gäller hos oss. All personal är vår egen, vi hyr alltså inte in någon extern personal utan alla är anställda av oss och följer noggranna policys och arbetssätt som är uppsatta för vår verksamhet.
För dig som gäst betyder det att vi:
Rutiner och åtgärder på Hotel Kärnan
Följande rutiner och åtgärder har vi vidtagit på gemensamma ytor.
Denna sida kommer att uppdateras kontinuerligt om våra aktuella åtgärder.
Ta hand om dig och välkommen att boka din vistelse hos oss!
Har du ytterligare frågor vänligen kontakta oss på 042-12 08 20 eller info@hotelkarnan.se
Publicerad 12 mars 2020. Uppdaterad 1 mars 2021
Din säkerhet är vår högsta prioritet!
Med anledning av de skärpta restriktionerna vill vi på Hotel Kärnan redogöra för hur detta påverkar vår anläggning.
Vi är väl förberedda!
Hotel Kärnan är öppet som vanligt och vi följer noga de rekommendationer och instruktioner som ges av vår branschorganisation Visita samt Folkhälsomyndigheten. Säkerheten för våra gäster och personal är vår högsta prioritet i alla situationer.
Visitas ordinarie avbokningsregler gäller hos oss. All personal är vår egen, vi hyr alltså inte in någon extern personal utan alla är anställda av oss och följer noggranna policys och arbetssätt som är uppsatta för vår verksamhet.
För dig som gäst betyder det att vi:
- Håller god handhygien med regelbunden handtvätt med tvål eller handsprit.
- Rengör ytor och områden som berörs ofta.
- Stannar hemma om vi känner oss sjuka.
- Informerar om alla åtgärder som vi gör.
Rutiner och åtgärder på Hotel Kärnan
Följande rutiner och åtgärder har vi vidtagit på gemensamma ytor.
- Handsprit finns tillgängligt på alla gemensamma ytor.
- Vi rengör regelbundet alla kontaktytor i vår frukostmatsal samt konferensrum.
- Vi rengör regelbundet alla kontaktytor i vår reception, hissar, toaletter, trappor.
- Alla gäster som önskar kan få sin frukost på frukostbricka och förtäras på hotellrummet eller tas med.
- Avstånd på minst 1,5 meter mellan våra sittgrupper.
- Ser till att undvika kö vid frukostbufférna.
- Vi dukar enligt alla föreskrifter och sällskap på fler än 4 personer delas upp på flera bord.
- Grundlig städning och rengöring med extra mycket fokus på kontaktytor, strömbrytare, handtag, fjärrkontroller, tvättställ etc.
- Gemensamma ytor rengörs regelbundet.
- Bord och stolar i våra konferenslokaler möbleras med minst 1,5 meters avstånd.
- Samtliga kontaktytor i våra konferensrum, bord, stolar, teknisk utrustning rengörs noggrant före och efter varje konferens.
Denna sida kommer att uppdateras kontinuerligt om våra aktuella åtgärder.
Ta hand om dig och välkommen att boka din vistelse hos oss!
Har du ytterligare frågor vänligen kontakta oss på 042-12 08 20 eller info@hotelkarnan.se
Hjärtligt välkomna!
Hotel Kärnan
Järnvägsgatan 17
252 24 Helsingborg
Tel: +46 (0)42-12 08 20
E-post: info@hotelkarnan.se
Hotel Kärnan ingår i THANDAGRUPPEN tillsammans med
www.hoteloresund.se | www.catera.se | www.landskronaslott.se
www.hotelcarlshamn.se | www.johannesbergsslott.se
Järnvägsgatan 17
252 24 Helsingborg
Tel: +46 (0)42-12 08 20
E-post: info@hotelkarnan.se
Hotel Kärnan ingår i THANDAGRUPPEN tillsammans med
www.hoteloresund.se | www.catera.se | www.landskronaslott.se
www.hotelcarlshamn.se | www.johannesbergsslott.se
Upphovsrätt © Hotel Kärnan. Alla Rättigheter Reserverade.
Website by ADJURE AB
Website by ADJURE AB